Akupunktur

Dyrlæge Jeanette Schmidt har gennemført det store internationale IVAS-kursus i akupunktur på dyr i 2004 og har siden da anvendt akupunktur på heste og kæledyr. Alle dyr(og mennesker) har gavn af akupunktur.

Akupunktur er behandling af sygdomme ved at sætte nåle i bestemte punkter på kroppen. Teknikken har været anvendt i Kina i over 3000 år. Fordelene ved akupunktur er for det første at der ikke er nogen bivirkninger, for det andet at man kan behandle forebyggende.

Akupunktur kan anvendes som smertelindring, som behandling i sig selv men også som helbredsbevarende, og for at undgå at visse sygdomme kommer igen. Vi anvender også akupunktur i forbindelse med genoptræning og som supplement til kiropraktik. Mange kiropraktorer oplever at musklerne er lettere at manipulere efter akupunktur.

Jeg anvender også akupunktur som supplement til konventionel medicin, for at hjælpe kroppen til at helbrede sig selv.

Vi se at ældre dyr får en forbedret livskvalitet ved jævnlig akupunkturbehandling.

Dyr som er under et stort fysisk pres f.eks. sports-præstationer (sportsheste,hunde som dyrker agility,politihunde,jagthunde etc.) har stor gavn af akupunktur, for at holde kroppen på toppen.

Det er ikke nødvendigt at bedøve for at behandle med akupunktur, når dyrene har prøvet det en enkelt gang, nyder de fleste behandlingen.

Dyrlæge/akupunktør Jeanette Schmidt udfører desuden guldakupunktur på hund og kat. Dette udføres som oftest i forbindelse med ledsmerter. Dette kræver dog bedøvelse og at der tages røntgenbilleder i forbindelse med guldstykkerne skal placeres.

Akupunktur er ikke løsningen på alle lidelser i verden, men akupunktur virker godt på mange lidelser.